Shell Rimula Ultra 5W-30 is geformuleerd met de innovatieve Dynamic Protection Plus-technologie van Shell, die is gebaseerd op een combinatie van het meest geavanceerde adaptieve systeem van Shell en de gas-to-liquids synthetische basisolie van het bedrijf, waarbij gebruikgemaakt wordt van een proces dat aardgas omzet in een kristalheldere vloeistof. Dynamic Protection Plus biedt uitstekende bescherming van de motor:
- De adaptieve technologie beschermt tegen slijtage van de motor op alle ondergronden en in alle weersomstandigheden en zorgt ervoor dat de motor ook bij extreme temperaturen makkelijk start.
- De olie beschermt tegen zuur en afzetting zodat de motor onder diverse omstandigheden wordt beschermd
- Het product is ontwikkeld om motoren in verschillende soorten omgevingen te beschermen, 7wat langere olieverversingsintervallen 8 en een langere levensduur van de motor kan opleveren.
Shell Rimula Ultra 5W-30 biedt:
- Lage uitstoot – geformuleerd met weinig sulfaatas, fosfor en zwavel (SAPS) voor bescherming van de katalysator. Speciaal ontwikkeld om verstopping van het roetfilter (DPF) te verminderen.4
- Tot 56% betere bescherming tegen motorslijtage.1 Overtreft de ACEA-, MAN- en MB-specificaties voor slijtage en reinheid.
- Brandstofbesparing tot wel 2,0%2
- Langere olieverversingsintervallen (ODI)3
- Tot 69% minder slijtage van het dwarsjuk5
- Tot 76% minder slijtage van de ringen en 71% minder loodcorrosie6
Shell Rimula Ultra 5W-30 specificaties:
- SAE-viscositeitsklasse: 5W-30
- API: CJ-4, CI-4, CH-4, CG-4, CF-4, CF;
- ACEA: E6,E7,E9;
- Caterpillar: ECF-3;
- Cummins: CES 20081;
- Deutz: DQC IV-10 LA;
- IVECO: TLS E6 (voldoet aan de vereisten);
- JASO DH-2;
- MACK: EO-O Premium Plus;
- MAN: M3477, M3677;
- MB-goedkeuring 228.51, MTU: Categorie 3.1;
- Renault Trucks: RLD-3;
- Volvo: VDS-4
- Scania LDF-4
1 Vergeleken met de herziene, strengere MB 228.51-limiet, zoals gemeten in de MB OM 646 LA-motortest.
2 Vergeleken met een typische 10W-40-olie met een verversingsinterval van 100.000 km
3 Afhankelijk van voertuigtype en toepassing
4 Uniek systeem van additieven met laag asgehalte speciaal ontwikkeld voor gebruik met roetfilters (DPF's).
5 Vergeleken met de ACEA E7-12-limiet zoals gemeten in de Cummins ISM-motortest
6 Vergeleken met de ACEA E7-12-limiet zoals gemeten in de Mak T12 EGR-test
7 Vergeleken met conventionele 15W-40-motoroliën heeft Shell Rimula Ultra verbeterde koudevloei-eigenschappen
8 Bewezen olieverversingsintervallen van 150.000 km, gebaseerd op de Daimler-specificatie MB 228.5 of 228.51